Er zijn in de afgelopen jaren tientallen cryptovaluta bijgekomen, de een succesvoller dan de andere. Maar wist je dat je ook zelf je eigen crypto kan beginnen? Je moet weten waarmee te beginnen, maar het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn.

Doel

Probeer eerst te bedenken waar je je crypto voor wilt inzetten. Dat kan beter een simpel doel zijn, bijvoorbeeld betalingen in de kantine van een bedrijf, dan een enorme crypto die de hele economie op zijn grondvesten gaat laten trillen. Een simpel doel is makkelijker voor zowel jezelf als voor degenen die je moet gaan overtuigen van het belang van je crypto. Er moet noodzaak voor zijn: het is dus goed om te weten dat de markt nog steeds groeit. Probeer daarbij uiteraard onderzoek te doen of wat je gaat doen echt nodig, nieuw of baanbrekend is, of bijvoorbeeld aansluit bij iets actueels, zoals de lancering van een nieuw tradingsplatform in Nederland.

cryptocurrency

IMAGE SOURCE: pexels.com

Marketingcampagne en startkapitaal

Vervolgens is het belangrijk dat je bekend wordt: praat met mensen in je omgeving en kijk rond in je netwerk. Ook heb je een startkapitaal nodig, en een optie is crowdfunding. Dit hedendaagse internetfenomeen heeft al talloze ondernemers over de hele wereld geholpen hun eerste stappen te zetten. Belangrijke punten, zoals een goede marketingcampagne, een duidelijk idee en hopelijk een innovatief plan, zoals die hebben aangetoond in een onderzoek naar succesvolle crowdfundingcampagnes uitgevoerd door Betway, kunnen je helpen.

Ontwikkeling

De volgende stap is de ontwikkeling van je crypto. Ook dat is veel minder moeilijk dan je denkt. Door de enorme populariteit van crypto’s is er de afgelopen jaren een industrie ontstaan, niet alleen waar verhandeld wordt, maar ook waar ontwikkeld wordt. Je zult op internet talloze tools, tutorials en applicaties vinden waarmee je de technische codes kan schrijven om je crypto te ontwikkelen – ​​​​​zelfs Facebook ontwikkelt tegenwoordig zijn eigen munt. Probeer na het ontwikkelen een expert te vragen om ernaar te kijken: je wilt immers geen bugs in je eigen crypto hebben.

currencies

IMAGE SOURCE: pexels.com

PR

Als het product ontwikkeld en wel is, zul je ervoor moeten gaan zorgen dat mensen erin gaan handelen, zoals ze nu al in bitcoins minen, en dat je crypto bekend wordt bij grote publiek. Als je dacht dat je klaar was, dan had je er niet verder naast kunnen zitten. Nu begint het grote werk pas: via sociale media continu reclame maken voor je crypto, updates schrijven en handelaren enthousiast maken. Mensen moeten de noodzaak van je crypto inzien, zien dat er waarde inzit en dat deze waarde de komende tijd flink kan gaan stijgen. Er zit veel werk in, maar niets is spannender dan mee doen op de cryptomarkt!